תכנון ועיצוב משרדים לרכבת ישראל

תכנון ועיצוב משרדים לרכבת ישראל
Boxes & lines


הנכס: חלל משרדים ארוך של כ- 800 מ"ר בבניין אבגד בר"ג (אזור הבורסה)

עבור: מחלקת חשמול של רכבת ישראל, מחלקה נוצרה בעקבות תכנון הרכבות החשמליות החדשות.

הלקוחות היו חברת SEMI, חברה ספרדית שזכתה במכרז של הפרוייקט הנ"ל.
חלק מהתחייבות החברה, היתה להקים מחלקה חדשה, כולל משרדים חדשים עבור כ- 60 עובדים (בשנתיים הראשונות)
הנכס הנ"ל היה שייך לפני השיפוץ לחברת "בזק" ושופץ מן היסוד.

התכנון: החלל היה חייב להיות מחולק למחלקות שונות, כאשר לכל מחלקה אנשי צוות שיעבדו בחלל משותף + מנהל צוות עם משרד צמוד.
בנוסף, היה חשוב לייצר הפרדה בין המחלקות, שכללה הפרדה אקוסטית, כך שעובדי המחלקות השונות לא יפריעו אחד לשני.

הקונספט: שילוב של קווי תנועה ו"קופסאות" עצירה - בדומה לתחנות. 
כל מחלקה היתה מוגדרת בחלל כסוג של "קוביה" חומרית, והתנועה בין הקוביות היתה מוגדרת ומודגשת כתנועה ליניארית, כקווי תנועה של פסי תאורה, ריצוף פרקט, קווים שחורים ועוד.
כדי לשמור על עיצוב נקי ואלגנטי, בחרנו לשלב מונוכרומטיות של צבעים אפורים, חלקם אפורים קרים וחלקם אפורים חמים, עם "קוביות"
זכוכית נקיות מפרופילים (חלק מהמשרדים) ושילוב שלעץ אלון שחזר על עצמו בפרקט ובריהוט.
קרא עוד

  • אם תרצו אין זו אגדה...
    הפרוייקט הזה היה מאוד מאתגר, והיה המשך לפרוייקט משרדים שבדיוק סיימנו עבור החברה SEMI.
    חלל המשרדים היה חלל ישן מאוד של כ-800 מ"ר (קומה שלמה), עם ריצפה שהיתה מחופית בשטיחים מקיר לקיר, קירות עם שליכט ישן,
    תקרה אקוסטית ישנה ועוד.

    האתגר הגדול היה בעקבות מספר סיבות:
    1. עמידה בתנאי הפרוגרמה: תכנון חלוקה של 8 מחלקות עם כ-60 עמדות עבודה, 8 משרדי מנהל צוות, משרד מנכ"ל יחסית מרווח, 
    שתי עמדות קבלה ושני חדרי ישיבות.
    2. עמידה בלו"ז צפוף שהוגדר כ- 3.5 חודשים - לתכנון ולביצוע. (בד"כ פרוייקט כזה לוקח מינימום 6 חודשים)
    3. להיצמד לתקציב מסויים יחסית נמוך, ועדין להגיע לרמת עיצוב גבוהה
    4. שהעיצוב לא יראה "יוקרתי מידיי ומנצנץ" ויחסית צנוע כמשרדי ממשלה, אך עדין לשמור על עיצוב נקי, מודרני, אלגנטי, חמים ומזמין.
    5. לדאוג לאקוסטיקה מספקת בין האגפים השונים, כך שאנשי צוות המחלקות השונות לא יפריעו אחד לשני בעבודה
    6. תכנון ועיצוב של כל הריהוט לפי מידות מיוחדות ועיצוב אישי - שבוצע ע"י חברת הנגרות "מרום נגרות"

    בעקבות הלו"ז הצפוף, שלב הביצוע התחיל לאחר כחודש וחצי, ולאחר אישור של תוכנית העמדה, תוכנית הריסה ותוכנית בניה.
    תוך כדי הביצוע, המשכנו לתכנן תוכניות חשמל ותאורה, מיזוג, ריצוף וצבעים.
    הביצוע ארך כחודשיים-חודשיים וחצי.

    הפרוייקט כלל כמובן, התייעצות מול יועצים שונים וניהול פרוייקט מלא בצמוד למנהל הכספים של חברת SEMI, ומנהל הפרוייקט 
    מטעם רכבת ישראל.

    הפרוייקט נעשה בשיתוף מלא עם שותפתי לשעבר, המעצבת שרית ויזל גלנטי
    אלומיניום: אלומיניום השלום 10 בע"מ
    מטבח: איקאה
    וילונות: נאוה הראל
    גופי תאורה: אור-עד + GLOW
    ריצופים וחיפויים: פרפקט ליין
    פרקטים: רונן הראל
    קרדיטים:
    צלם: עידן גור
    קבלן מבצע: אורן שמולוביץ
    נגרות כללית לכל הריהוט: עופר מרום, מרום נגרות
    Share by: